Zespół z naszej szkoły zakwalifikował się do drugiego etapu prestiżowego programu „Solve for Tomorrow”. Skład zespołu to:
Jakub Grześkiewicz (2A),
Ryszard Kacik (2A),
Tymoteusz Rafalski (2A),
Bartosz Borodzicz (2B).
Opiekunem zespołu jest Pan Sebastian Ropel.
Serdeczne gratulacje dla całego zespołu!
Wielkie gratulacje również dla drugiego zespołu, który reprezentował naszą szkołę. Dziewczyny stworzyły bardzo dobry projekt, ale niestety nie dostały się do kolejnego etapu konkursu.
Skład zespołu to: Lena Budynek (2A), Iga Rafalska (2A), Viktoria Stanowska (2A), Lidia Szymańska (2A).
Mimo braku awansu, doceniamy ich zaangażowanie i wysiłek.
Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy są wrażliwi na kwestie związane z wyzwaniami współczesnego świata, otwarci na zmiany i chcą mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Do trwającej właśnie III edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.
Finalnie do III edycji Solve for Tomorrow wpłynęło 252 projektów. To najwyższy zanotowany wynik zgłoszeń na przestrzeni trzech edycji programu. Tym samym chęć udziału w programie zgłosiło aż 876 uczniów i 216 nauczycieli. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 placówek.
W najbliższych tygodniach półfinaliści będą pogłębiać swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Dla części uczniów będzie to pierwsze spotkanie z tym niezwykłym procesem, dzięki któremu mogą zanalizować swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni trenerzy i nauczyciele z misją, będą wspierać uczniów w tym procesie.
Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki , Ministerstwo Cyfryzacji , NASK , Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej , Centrum Nauki Kopernik , oraz UNEP/GRID-Warszawa. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Cyfrowy dialog .