
Akredytacja Erasmus w sektorze Edukacja Szkolna nr: 2020-1-PL01-KA120-SCH-095608


2024/2025
PRZYZNANY BUDŻET – 29 860,00 €
Numer umowy: 2024-1-PL01-KA121-SCH- 000197892
Szkolenia nauczycieli 2024/25

ICT for education. Digital and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning
Padwa, Włochy
Paulina Gburska, Małgorzata Zimnawoda


AI for CLIL: Lesson Plans, Resources and Assessment Tools
Nice, Francia
Iwona Hibner, Magdalena Osakiewicz






Intensywny kurs angielskiego 'Crash'
MALTA
Witold Chudyszewicz


Międzynarodowe spotkanie edukacyjne – Erasmus - wizyta uczniów ze Szwecji
W dniach 2–3 czerwca 2025 roku nasza szkoła miała przyjemność gościć grupę uczniów i nauczycieli ze Szwecji. Spotkanie miało na celu promowanie współpracy międzynarodowej, wymianę doświadczeń edukacyjnych oraz integrację kulturową. Wydarzenie rozpoczęło się w szkolnej auli, gdzie uczestnicy z Polski i Szwecji zaprezentowali informacje na temat swoich krajów, kultur oraz systemów edukacyjnych. Cztery klasy miały okazję wziąć udział w spotkaniach, które poszerzyły ich perspektywę i umożliwiły poznanie innych punktów widzenia. Goście ze Szwecji uczestniczyli również w wybranych lekcjach, co stworzyło przestrzeń do wspólnej nauki i wymiany wiedzy. Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in. zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją, wykorzystaniem OneNote w edukacji oraz przekład intersemiotyczny w języku polskim. Po południu uczestnicy wspólnie zjedli obiad w szkolnej stołówce, a następnie zwiedzili budynek szkoły. Jednym z najciekawszych punktów programu była gra miejska zorganizowana na terenie Gdyni. Drugi dzień wizyty rozpoczął się w Parku Oliwskim, gdzie odbyła się gra terenowa oraz spacer. Następnie uczestnicy udali się do Sopotu, gdzie zakończyli spotkanie zwiedzaniem miasta. Były to dwa intensywne dni pełne nauki, integracji i inspirujących rozmów.






Gość z Francji - job shadowing Erasmus+




Projekt "Whole Minds, Whole Hearts"
Katalonia - Polska
W Polsce




W poniedziałek, 31 marca, uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 powrócili z Valls w Katalonii, gdzie przez pięć dni realizowali projekt Erasmus+ oparty na metodologii STEAM oraz wellbeing. Już po dwóch dniach gościliśmy z rewizytą katalońskich uczniów, którzy wraz z nami kontynuowali projektowe wyzwania. Pierwszego dnia uczniowie z Polski i Katalonii uczestniczyli w warsztatach poświęconych uważności, a następnie w lekcjach, podczas których mieli okazję zobaczyć, jak odbywa się nauka w naszej szkole. Po zajęciach zorganizowaliśmy grę po szkole z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi TIK. Kulminacyjnym punktem dnia były relaksacyjne i sensoryczne zajęcia w Leśnym Ogrodzie Botanicznym w Marszewie, podczas których tworzyliśmy unikatowe figurki z drewna oraz biżuterię – wszystko to sprzyjało wyciszeniu i bliskiemu kontaktowi z naturą.
W piątek udaliśmy się do Malborka, aby zwiedzić zamek i wziąć udział w grze edukacyjnej, która wymagała zastosowania umiejętności z zakresu nauki, historii, technologii i inżynierii. Była to doskonała okazja do praktycznego wykorzystania wiedzy oraz rozwijania kompetencji w zakresie pracy zespołowej. Dzięki współpracy z katalońskimi uczniami każda grupa mogła wnieść swoje oryginalne pomysły i rozwiązania, co uczyniło to doświadczenie jeszcze bardziej wartościowym i inspirującym.
Sobotę spędziliśmy w Gdańsku, gdzie zwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej, poznając dramatyczne wydarzenia z przeszłości oraz horror wojny. Spacer wzdłuż Motławy i ulicami Starego Miasta, mimo niesprzyjającej pogody, pozwolił nam na chwilę relaksu na świeżym powietrzu oraz zatroszczenie się o nasze samopoczucie. Był to również czas na budowanie międzynarodowych więzi, a wspólny posiłek umożliwił wymianę doświadczeń i integrację z katalońskimi kolegami i koleżankami.
W niedzielę udaliśmy się na Kaszuby, aby odkryć uroki tego regionu. Wizyta w Muzeum Etnograficznym we Wdzydzach Kiszewskich pozwoliła nam poznać codzienne życie mieszkańców Kaszub, ich tradycje oraz technologie, takie jak młyny wiatrowe, które stanowią ciekawą lekcję z fizyki. Ostatni dzień projektu to warsztaty jogi, robotyki i druku 3D w naszej szkole, zakończone krótką uroczystością podsumowującą nasze wspólne działania. We wtorek pożegnaliśmy naszych katalońskich przyjaciół na lotnisku.


W Katalonii
24 marca piętnastu uczniów z Zespołu Szkół nr 8 udało się do Valls w Katalonii, gdzie zostaliśmy serdecznie przyjęci przez uczniów lokalnej szkoły, Institut Narcís Oller.
Spędziliśmy tam 5 dni pracując nad projektem „Whole Minds, Whole Hearts”, który koncentruje się na rozwijaniu umiejętności w zakresie STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka), jak również na naszym dobrostanie i ogólnie pojętym wellbeing.
Pierwsze dni spędziliśmy na poznawaniu katalońskich zwyczajów. Odwiedziliśmy Urząd Miasta, gdzie Pani Burmistrz opowiedziała nam o lokalnych tradycjach. Zwiedziliśmy stare miasto w Valls oraz Human Towers Museum, gdzie zgłębiliśmy tradycję budowania wież z ludzkich ciał. Podczas warsztatów uczyliśmy się o roli stroju w tej tradycji oraz zdobywaliśmy umiejętności z zakresu technologii, inżynierii i matematyki, które są niezbędne do tworzenia tak niezwykłych budowli, aby były one bezpieczne.
Trzeci dzień poświęciliśmy na poznanie katalońskiego systemu edukacji. Zwiedziliśmy szkołę, uczestniczyliśmy w lekcjach i opowiadaliśmy o naszym kraju. Popołudniowe warsztaty na świeżym powietrzu pozwoliły nam lepiej poznać katalońskich partnerów.
Czwarty dzień spędziliśmy w Barcelonie, gdzie zwiedziliśmy Sagrada Família, Casa Milà, Plac Catalunya, Barri Gòtic, Catedral de Barcelona, Plaça Sant Jaume oraz El Liceu. Analizowaliśmy innowacyjne rozwiązania Gaudiego oraz zastosowanie krzywych powierzchni w architekturze. Wieczorem uczestniczyliśmy w międzynarodowej kolacji z Katalończykami, Belgami, Szwedami i Włochami, podczas której nasza grupa wystąpiła na scenie i zaśpiewała piosenkę Lady Pank.
Piątego dnia zwiedzaliśmy Tarragonę, w tym kompleks archeologiczny Tárraco, Amfiteatr Rzymski i Katedrę Santa Tecla. Podczas zwiedzania odkrywaliśmy bogate dziedzictwo kulturowe Europy, koncentrując się na historycznych i inżynieryjnych osiągnięciach starożytnych Rzymian. Po zwiedzaniu relaksowaliśmy się na plaży, ciesząc się słońcem i pysznymi lodami.
Projekt „Whole Minds, Whole Hearts” nie tylko rozwija umiejętności STEAM i wellbeing, ale także promuje współpracę i wspiera młodych ludzi, tak aby stali się aktywnymi obywatelami Europy, zaangażowanymi w życie demokratyczne i społeczne.






REKRUTACJA UCZESTNIKÓW WYMIANY UCZNIOWSKIEJ Z HISZPANIĄ


W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy weźmie udział w wymianie uczniowskiej ze szkołą z Hiszpanii. Będziemy gościć przyjaciół z Hiszpanii, a także sami pojedziemy do nich. W dniach 7-11 października czterech nauczycieli z Hiszpanii przyjechało na ‘job shadowing’, aby zobaczyć, jak pracujemy i ustalić wszystkie szczegóły wymiany. Pracy było mnóstwo, ale miło jest wymieniać się doświadczeniami i pracować nad projektem, który otwiera umysły i przyniesie wiele radości.


KONFERENCJA ERASMUS+ Dobre praktyki i wymiana doświadczeń




W tym roku konferencję rozpoczął Pan dyrektor Witold Chudyszewicz, który mówił o wpływie projektów międzynarodowych na życie szkoły. Pani Wiceprezydentka Oktawia Gorzeńska mówiła o zmianach w gdyńskiej edukacji. Jednym z prelegentów był Pan Grzegorz Żółcik z Agencji Narodowej. Mamy nadzieje, że uczestnicy wyszli z niej z głowami przepełnionymi pomysłami na swoje własne projekty Erasmus!


2023/2024
PRZYZNANY BUDŻET - 18 872,00 €
Numer umowy:
2023-1-PL01-KA121-SCH-000117571
W roku szkolnym 2023/2024 bierze udział w kursach i szkoleniach dla kadry 8 nauczycieli.
Szkolimy nauczycieli!
Dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach


Technologie cyfrowe dla kreatywnej klasy
Barbara Car
Portugalia



English Language Course ( Advanced Level )
Anna Klein
Irlandia



Intensive "Crash Course" General English
Sebastan Ropel
Malta


Teaching sustainable development
Grażyna Krasoń,
Sylwia Tomaszewska,
Joanna Rogalska,
Hiszpania



A Classroom with a Door to the World
Izabella Niklewska
Małgorzata Lesisz
Francja


Szkolenia nauczycieli 2023/2024
English Language Course ( Advanced Level )
Anna Klein



Irlandia, Dublin

Digital Technologies for the Creative Classroom
Barbara Car
8.06.2024-15.06.2024 Porto, Portugalia




Intensive "Crash Course" General English
Sebastian Ropel
- Malta 22.04.2024-03.05.2024 r
- Kurs językowy – podnoszenie kompetencji językowych







Teaching sustainable development
Grażyna Krasoń, Sylwia Tomaszewska, Joanna Rogalska,
11.03.2024 – 15.03.2024
Malaga, Hiszpania




A Classroom with a Door to the World
Małgorzata Lesisz, Izabella Niklewska


Anna Leszczyńska
Colaiste Iascaigh – szkoła w Irlandii – prowadzenie zajęć



Z okazji Erasmus Day 12 października odbyła się konferencja, podczas której gdyńscy nauczyciele podzielili się swoimi doświadczeniami z realizacji projektów Erasmus+. Wydarzenie skierowane było do nauczycieli, którzy chcą zacząć swoją przygodę z programami Erasmus, jak również do tych, którzy już w nich uczestniczą.






2022/2023
PRZYZNANY BUDŻET - 12 197,00 €
Numer umowy: 2022-1-PL01-KA121-SCH-000061940
Dzielenie się wiedzą! WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI

From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach - Anna Leszczyńska




CLIL in secondary school - Joanna Szymańska i Dorota Gorzejewska


What is STEAM? - Magdalena Kierszka i Agnieszka Perlak





ROBOTICS and STEM in education - Jola Dobska i Julia Rułka



SZKOLENIA NAUCZCIELI





From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach - Anna Leszczyńska



ROBOTICS and STEM in education -
Jolanta Dobska i Julia Rułka
- Pro-Bot
- Edison
- Lego WeDo
- Lego Mindstorms EV3





What is STEAM?
„Learning today to solve tomorrow!”
Tools: creativity, interdisciplinary
Science, technology, engineering & art: Gaudí as metaphor of STEAM
Barcelona, Hiszpania, Magdalena Kierszka i Agnieszka Perlak, marzec 2023


CLIL in secondary school
Dorota Gorzejewska i Joanna Szymańska
Metodyka zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego;
- Wyzwania metody;
- Pierwsze kroki w CLIL;
- Dzielenie się wiedzą;
- Dyskusje i refleksje – skąd brać materiały;
- Krytyczne myślenie;
- Przygotowywanie zadań;
- Praca w grupach i parach;
- Działania interaktywne;
- Materiały podręcznikowe;
- Przedstawianie szkoły;
- Zadania i ćwiczenia praktyczne;
- Poznanie nowych ludzi;
Co z nami zostanie?
- praktyczna wiedza
- nowe kontakty międzynarodowe
- nowe pomysły i rozwiązania
- doświadczenie
- niezapomniane wrażenia





2021
Akredytacja przyznana 😊
W 2021 r. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności ogłosiły wyniki konkursu wniosków o Akredytację na lata 2021- 2027 Erasmus+ Akcja 1. Nasza szkoła znalazła się wśród 159, placówek którym akredytacja została przyznana. Jest to ,,zielone światło’’ na realizację działań współpracy międzynarodowej na okres 7 lat, bez konieczności aplikowania o projekty w kolejnych konkursach. Akredytacja jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus. Będą one obejmowały mobilności zagraniczne uczniów i szkolenia dla nauczycieli.
KOMUNIKAT Narodowej Agencji Programu ERASMUS+
Napisano o naszym sukcesie: ZSO 8 z akredytacją Erasmus +
Koordynatorkami tego projektu w programie Erasmus + w naszej szkole są: p. Małgorzata Lesisz- nauczycielka języka francuskiego oraz p. Izabella Niklewska -nauczycielka języka angielskiego.
Zaczynamy przygodę z Akredytacją Erasmus+
Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności zakończyła procedurę naliczania budżetu i nasza szkoła otrzymała 12 197 euro na szkolenia STEAM i CLIL dla nauczycieli.
W roku szkolnym 2022/2023 ze szkoleń STEAM i CLIL skorzystają:
- Jolanta Dobska
- Julia Rułka
- Dorota Gorzejewska
- Joanna Szymańska
- Magdalena Kierszka
- Agnieszka Perlak
- Anna Leszczyńska