Nauka poprzez działanie to najlepszy sposób, by rozwinąć swą wiedzę i umiejętności. Licealna grupa przedsiębiorczości rozpoczęła właśnie pracę z wykorzystaniem symulacji biznesowych, w tym wypadku wirtualnego prowadzenia biura podróży. Każdy uczeń wciela się w rolę współwłaściciela biura podróży i musi podejmować szereg decyzji, z którymi na co dzień zmagają się właściciele biur podróży w realnym życiu. Elementem motywującym jest możliwość konkurowania z biurami podróży prowadzonymi przez kolegów z klasy. Zadaniem uczniów będzie analizowanie rynku w celu dopasowywania oferty swojego biura do wymagań klientów, monitorowanie działań konkurencji i zarządzanie biurem podróży w taki sposób, by nie tylko osiągać zysk, ale również utrzymywać na wysokim poziomie jakość świadczonych usług, a także zadowolenie zarówno klientów jak i swoich pracowników.
Przeszkoleni przez Panią Małgorzatę Lesisz przedsiębiorcy rozpoczęli od stworzenia loga firmy, opisania jej misji, wyposażenia biura, zatrudnienia pracowników i przygotowania oferty wczasów.
Podobne rozwiązania edukacyjne stosuje się w fińskim systemie edukacji, gdzie uczniowie mają możliwość wykorzystania podobnych symulacji, by poznać mechanizmy rządzące przedsiębiorstwem, a następnie wykorzystywać je w realnym życiu.
Korzystanie z symulacji to pierwszy etap pracy grupy, w planach mamy zakładanie własnych start upów, a także warsztaty i wizyty studyjne w różnych firmach, już w listopadzie w siedzibie IBM i Agory w Warszawie.
